Segons el document de la Competència digital docent del professorat publicat per la Generalitat de Catalunya, quins són els indicadors propis de la competència digital docent avançada que tinc assolits?
| Descriptor | Indicador | Assoliment |
| 1.1 | Dissenya i desenvolupa activitats i materials didàctics on els alumnes utilitzen tecnologies digitals amb metodologies que donen resposta a les necessitats de l’era digital | ![]() |
| 1.2 | Avalua la qualitat i la idoneïtat dels recursos digitals seleccionats per a la situació d’ensenyament aprenentatge | ![]() |
| 1.3 | Contribueix amb la seva iniciativa a que tot el professorat del centre utilitzi els recursos i espais amb tecnologies digitals en la seva activitat docent | ![]() |
| 1.4 | Coordina, al centre, l’aplicació del desplegament curricular sobre les “Competències bàsiques de l’àmbit digital” | ![]() |
| 1.5 | Elabora materials i recursos personalitzats per atendre les NESE de l’alumnat i per compensar les desigualtats d’accés a la tecnologia | ![]() |
| 1.6 | Coordina en el centre la utilització de les tecnologies digitals en el seguiment i l’avaluació dels alumnes i dissenya noves actuacions en aquest àmbit | ![]() |
| 1.7 | Lidera projectes d’incorporació d’estratègies i metodologies innovadores en l’ús de les tecnologies digitals | ![]() |
| 2.1 | Resol incidències de manera autònoma de l’equipament d’ús personal i de l’aula i fa propostes de millora per a la seva utilització | ![]() |
| 2.2 | Administra el programari d’aplicació general del centre i en coordina la utilització | ![]() |
| 2.3 | Té la responsabilitat de modificar els espais d’ensenyament-aprenentatge amb tecnologies digitals per millorar-los i optimitzar la infraestructura disponible | ![]() |
| 2.4 | Impulsa i/o coordina la realització de projectes de centre relacionats amb les tecnologies digital | ![]() |
| 3.1 | Lidera projectes d’ús de tecnologies digitals per comunicar-se i compartir experiències i coneixements entre docents | ![]() |
| 3.2 | Proposa i dinamitza projectes en xarxes educatives en entorns digitals | ![]() |
| 3.3 | Lidera processos de treball col·laboratiu amb i entre els diferents col·lectius de la comunitat | ![]() |
| 4.1 | Assessora la comunitat educativa sobre mesures per garantir la privadesa de les dades personals en l’ús de tecnologies digitals i promoure una identitat digital responsable | ![]() |
| 4.2 | Promou en el centre iniciatives d’ús responsable, segur i saludable de les tecnologies digitals | ![]() |
| 4.3 | Assessora d’altres professionals pel que fa al respecte de la propietat intel·lectual en l’ús de les tecnologies digitals | ![]() |
| 4.4 | Lidera iniciatives d’utilització dels espais i recursos tecnològics digitals del centre per part de la comunitat educativa, orientades a la compensació de les desigualtats digitals | ![]() |
| 4.5 | Participa en la millora de la identitat i de la reputació digital del centre educatiu | ![]() |
| 5.1 | Utilitza les xarxes socials i professionals com a mitjà de comunicació i interacció professional | ![]() |
| 5.2 | Crea i gestiona espais virtuals per difondre el coneixement col·lectiu i per afavorir la comunicació i la interacció entre els membres de la comunitat educativa | ![]() |
| 5.3 | Impulsa projectes innovadors que impliquen l’ús de les tecnologies digitals a diferents àmbits | ![]() |
| 5.4 | Promou recerques que analitzen els efectes educatius de les tecnologies digitals | ![]() |
| 5.5 | Crea i comparteix materials didàctics multimèdia en repositoris en línia | ![]() |
| 5.6 | Fomenta l’aprenentatge en xarxa entre els membres de la comunitat educativa, tant del centre com de fora | ![]() |
| 5.7 | Transforma la seva pràctica docent, mitjançant la incorporació de les tecnologies digitals a aquesta, a partir dels aprenentatges fets en activitats de formació permanent | ![]() |
Quins indicadors he de treballar a partir d’ara?
Actualment, tots els alumnes que tinc a cicles, no requereixen de NESE i no tinc detectades desigualtats d’accés a la tecnologia, per tant, l’elaboració de materials i recursos personalitzats per atendre les NESE de l’alumnat i per compensar les desigualtats d’accés a la tecnologia (l’iindicador 1.5) tindrà prioritat 5.
3.2 Proposa i dinamitza projectes en xarxes educatives en entorns digitals
Aquest any hem començat a treballar amb el Pla TAC del centre. Estem amb fase de diagnosi, però tant aviat com detectem les desigualtats digitals del nostre alumnat, lideraré iniciatives d’utilització dels espais i recursos tecnològics digitals del centre per part de la comunitat educativa, orientades a la compensació de les desigualtats digitals (indicador 4.4). Per tant li assigno una prioritat de 4.
5.5 Crea i comparteix materials didàctics multimèdia en repositoris en línia
5.6 Fomenta l’aprenentatge en xarxa entre els membres de la comunitat educativa, tant del centre com de fora


Deixa un comentari