La gestió de recursos humans , en un centre educatiu, és molt important i per tant, el director / a haurà de fer ús d’unes determinades destreses o habilitats interpersonals.
Algunes destreses tècniques esperables en els directors són: la planificació de projectes, la motivació, l’organització de recursos, la coordinació, la gestió del temps, la gestió del conflicte, el coneixement del centre i comprensió del context, l’avaluació i la professionalitat.
Després de realitzar una autoavaluació d’aquestes destreses, he pogut observar que, al centre on estic impartint classes actualment, la comunicació, la negociació, la gestió del conflicte i el coneixement del centre i comprensió del context serien els meus punts febles.
Fa poc que estic en aquest centre, únicament hi ha un cicle formatiu i la majoria de professors són d’ESO. Anteriorment, impartia classes en un institut de formació professional i la mentalitat i rutines són força diferents. L’adaptació ha estat fàcil, però encara estic familiaritzant-me amb el funcionament del centre.És interessant observar el comportament del centre i dels meus companys i dels alumnes en general, i com a experiència és fantàstica per poder aprendre una altra realitat.
Les destreses personals com: l’empatia, la preocupació pels altres, l’assertivitat, l’escolta activa, la claredat i concisió en l’expressió i el treball en equip serien aquelles habilitats personals desitjables en tot equip directiu i el director hauria de vetllar perquè es donessin el major nombre d’elles entre els membres de l’equip.
En aquest precís instant, si hagués d’exercir la funció directiva, l’assertivitat i la claredat i concisió en l’explicació, serien els aspectes que, després d’unaautoavaluació , hauria de treballar o intentar cobrir amb un company / a per poder realitzar una gestió eficaç i eficient. Però com que no és el cas, encara tinc temps per poder millorar aquestes destreses.
Deixa un comentari