L’Institut on treballo actualment disposa de PEC i es pot consultar a la web del centre, però aquest està en revisió i no té tots els components que contempla la LOE.
L’anàlisi i diagnosi de la situació actual, que es descriu al PEC, és el següent:
Oportunitats (extern) |
Amenaces (extern) |
- Únic centre de secundària en la zona educativa
- Bona relació amb les entitats locals, ajuntaments dels municipis dels centres adscrits i tot el teixit social i empresarial
- La pràctica totalitat dels nois/ies entre 12 i 18 anys cursen els estudis al centre, integrant totes les classes socials i l’alumnat nou vingut
- Bona coordinació entre els centres de primària i el centre
- Ubicació del Centre en la zona esportiva i cultural del municipi. Disposem del poliesportiu municipal per a tota mena d’activitats esportives i del local social per a activitats culturals.
- Centre integrat en el Pla d’Entorn Alt Segrià
- Foment de la lectura. Projecte municipi lector.
|
- Existència d’un mapa escolar rígid que obliga l’alumnat de pobles propers a desplaçar-se a altres centres (Lleida, Balaguer, …)
- Mala coordinació d’horaris del transport interurbà entre els pobles propers per seguir l’horari dels ensenyaments post-obligatoris
- Capital molt propera
- Teixit empresarial petit amb oferta de treball limitada
- Dificultat d’incorporar-se al món laboral els nois de 16 anys. Alumnat desmotivat que està al centre per no saber que fer.
|
Fortaleses (intern) |
Debilitats (intern) |
- Disposar d’espai suficient. Dos edificis, un per ESO i l’altre per batxillerat i cicles formatius, amb possibilitat de desenvolupar diferents tipus d’activitats
- Una acció tutorial acurada, cohesionada i consolidada
- Espai físic amb possibilitats de desenvolupar diferents tipus d’activitats acadèmiques o de caire extraescolar
- Existència d’un clima de treball i col·laboració entre el professorat i la resta de membres de la comunitat educativa
- Equip directiu i de coordinació molt implicat i amb voluntat de millora. Receptiu a nous reptes
- Bona estructura organitzativa per a la coordinació i el tractament de la diversitat
- Sector d’alumnes amb inquietuds i participatius
- Disposar de recursos per atendre els diferents ritmes d’aprenentatge de l’alumnat
|
- Insatisfacció del professorat pel nivell acadèmic d’algun grup d’alumnat i els seus hàbits socials
- Poca implicació d’una part de les families
- Dificultat per trencar les dinàmiques metodològiques més tradicionals per motivar l’alumnat
- Manca d’adequació d’algunes aules a les TIC
- Manca de recursos humans per atendre l’alumnat amb problemes d’aprenentatge, lligat a la bona voluntat i disponibilitat horària del professorat
- Grup d’alumnes totalment desmotivats amb una actitud molt negativa. Es troben al centre fins aconseguir incorporar-se al món laboral
|
El DAFO és molt complet, però l’anàlisi, orientat a la Formació Professional del centre, de les Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats que he pogut detectar, després de consultar el document, és el següent:
DEBILITATS |
AMENACES |
- PEC en revisió sense la col·laboració del claustre
- Desconeixement del funcionament de la Formació Professional
- Orientació a la FP a alumnes amb rendiment acadèmic baix o com a solució al fracàs escolar
- Reticència a participar en determinats projectes educatius
- No es promou la innovació educativa ni l’impuls dels plans orientats a la FP
- En el PEC no es preveuen actuacions a la FP per millorar l’aprenentatge de les llengües estrangeres
- En el PEC no es preveu cap actuació per millorar les relacions amb les empreses del voltant
- En el PEC no es preveu cap actuació per reduir l’absentisme a la FP
|
- Tancament del CFGM de SMX
- Oferta d’un únic CFGM (GAD)
- Tendència a centralitzar els estudis en un únic centre de la comarca
- Preinscripció al CFGM baixa
|
FORTALESES |
OPORTUNITATS |
- Oferta educativa del centre: ESO, Batxillerat i Cicles
- Edifici i aules específiques per a cicles
- L’equip directiu no dificulta la participació en programes d’innovació pedagògica, projectes educatius o serveis d’FP
- Equip docent proactiu
- Grups reduïts d’alumnes
|
- Promoció de la FP en l’àmbit nacional
- Modificació i actualització dels currículums
- Modalitat FP DUAL
- Projectes d’innovació pedagògica, projectes educatius i serveis propis de FP
|
Recurs: Guia per a l’elaboració de projectes en un centre educatiu. Exemples d´indicadors d’avaluació
Deixa un comentari