1. Anàlisi de la situació actual
Detecció dels punts forts i dèbils de la comunicació actual en el centre. A partir d’aquí es podran establir els objectius a seguir.
FORTALESES | DEBILITATS |
|
|
2. Comunicació interna
2.1 Objectius
Els objectius per l’Institut son els següents:
- Definir qui són els responsables de la comunicació interna
- Definir el contingut de la comunica interna
- Definir els canals de comunicació interna
- Definir el calendari de publicacións interna
- Definir el protocol de comunicació interna
2.2 Públic
El pla de comunicació interna està dirigit al professorat, al personal d’administració i serveis (PAS), alumnat i a l’associació de mares i pares d’alumnes (AMPA).
2.3 Canals
Al pla de comunicació distingirem entre: canals digitals i canals no digitals.
2.3.1 Canals digitals d’informació
Correu electrònic
L’Institut, al ser un centre públic del Departament d’Ensenyament té assignat el compte de correu codiCentre@xtec.cat i nomCentre@xtec.cat.
A més a més, al tenir contractat el domini nomCentre.cat, i a l’estar associat a G Suite de Google, tot el professorat i alumnat del centre té un correu corporatiu, amb la següent estructura: ncognom@nomCentre.cat i en cas d’existir se li afegeix un contador al final del cognom.
La comunicació interna ha de ser el més àgil possible, i és per aquest motiu que s’han creat els següents grups i llistes de distribució corporatius:
Grups de professors | Adreces de correu |
Equip Directiu | |
Comissió Ambiental | c-nomComissio@nomCentre.cat |
Activitats Extraescolars | |
Grup de professors | |
Grup de caps de departament | |
Grup de tutors |
Departaments | Adreces de correu |
Departament de cicles | dpt-nomDepartament@nomCentre.cat |
Departament de matemàtiques | |
Departament de castellà | |
Departament d’idiomes | |
Departament d’educació física | |
Departament de catala | |
Departament de ciències |
Equips docents | Adreces de correu |
Equip docent de 1r ESO A | ed-nomEquipDocent@nomCentre.cat |
Equip docent de 1r ESO B | |
Equip docent de 1r ESO C | |
Equip docent de 1r ESO D | |
Equip docent de 2n ESO A | |
Equip docent de 2n ESO B | |
Equip docent de 2n ESO C | |
Equip docent de 3r ESO A | |
Equip docent de 3r ESO B | |
Equip docent de 3r ESO C | |
Equip docent de 4t ESO A | |
Equip docent de 4t ESO B | |
Equip docent de 4t ESO C | |
Equip docent de 1r Batxillerat | |
Equip docent de 2n Batxillerat | |
Equip docent de cicles | |
Equip docent de 1r CFGM GAD | |
Equip docent de 2n CFGM GAD | |
Equip docent de 3r CFGM SMX |
Grups classe | Adreces de correu |
Alumnes de 1r ESO A | nomGrupClasse@nomCentre.cat |
Alumnes de 1r ESO B | |
Alumnes de 1r ESO C | |
Alumnes de 1r ESO D | |
Alumnes de 2n ESO A | |
Alumnes de 2n ESO B | |
Alumnes de 2n ESO C | |
Alumnes de 3r ESO A | |
Alumnes de 3r ESO B | |
Alumnes de 3r ESO C | |
Alumnes de 4t ESO A | |
Alumnes de 4t ESO B | |
Alumnes de 4t ESO C | |
Alumnes de 1r Batxillerat | |
Alumnes de 2n Batxillerat | |
Alumnes de 1r CFGM GAD | |
Alumnes de 2n CFGM GAD | |
Alumnes de 3r CFGM SMX |
Grups d’alumnes | Adreces de correu |
Grup d’alumnes | |
Alumnes de l’extraescolar d’escacs |
Grups del PAS | Adreces de correu |
Secretaria | |
Consergeria |
Lloc web
El centre té una web a NODES, un servei del Departament d’Educació que proporciona un web amb funcionalitats avançades per als centres educatius de Catalunya.
L’adreça del centre és nomCentre.cat però està redirigida a https://agora.xtec.cat/nomCentre/ i està construïda sobre un WordPress.
Des del lloc web es pot accedir a la intranet del centre, a l’entorn d’aprenentatge i al quadern del professor.
Intranet del centre
El centre disposa d’una intranet, l’iEduca, del grup d’infoself. Aquesta intranet s’utilitza majoritàriament per, controlar l’assistència de l’alumnat, per reservar aules, per consultar l’horari del professorat, per comunicar les incidències informàtiques i per emmagatzemar l’inventari del centre.
Entorn d’Aprenentatge Virtual (EVA)
L’EVA del centre és un moodle i tots els alumnes i professors del centre hi poden accedir.
Quadern del professor
El centre ofereix la possibilitat de treballar amb el quadern digital d’Additio, el qual permet comunicar-se amb la família de l’alumne.
Xarxes Socials
El centre té perfils socials a les següents plataformes: Facebook, Twitter i Instagram.
Aplicacions mòbils
- WhatsApp: Aquest canal no és oficial, però l’aplicació s’utilitza per informar de les diferents activitats del centre, des del grup AnomCentre o bé per posar-se en contacte amb algun professor.
2.3.2 Canals no digitals d’informació
Centraleta telefònica
Actualment hi ha una centraleta telefònica analògica i les trucades es reben a consergeria. Les extensions del centre són les següents:
Extensions Interiors | Número |
Secretaria | 100 |
Consergeria | 105 |
Secretari | 106 |
Direcció | 107 |
Sala professors | 108 |
Consergeria (edifici 2) | 110 |
Departament FP (edifici 2) | 112 |
Sala professors (edifici 2 | 113 |
Altres
Altres canals de comunicació no digitals que s’utilitzen al centre són: el correu ordinari, la bústia de suggeriments, la guixeta personal de la sala de professors, els panels informatius i papers en general (notes, documents, formularis, cartes, etc.)
2.4 Continguts
El pla de comunicació fa referència a totes les accions que tenen relació amb la vida del centre.
En la comunicació interna, s’inclouen la relació o coordinació entre el professorat, entre el professorat i l’alumnat i, entre el propi alumnat.
El contingut que s’ha de donar a conèixer entre el professorat és el següent:
- Informació oficial
- Documents de centre: Projecte Educatiu de Centre (PEC), Programació General Anual (PGA), Normes d’Organització i Funcionament de Cetnre (NOFC), Organització Curricular, Projecte de convivència, Pla lingüístic de centre, Pla d’Acció Tutorial (PAT), ….
- Informacions rebudes i/o generades a les reunions d’equip directiu, de caps de departament, d’equips docents, de juntes d’avaluació, de la comissió d’activitats, de la comissió TAC, del departament, de tutors, del consell escolar i de claustre.
- Comunicacions relacionades amb la realització de guàrdies: de pati i d’aula.
- Comunicacions relacionades amb el butlletí d’expulsions
- Comunicacions relacionades amb les activitats extraescolars del centre i les activitats de tutoria.
- Comunicacions per notificar incidències informàtiques i de manteniment
- Comunicacions per notificar o justificar absències, permisos o baixes del professorat
- Comunicacions per notificar o justificar la no assistència de l’alumnat
- Comunicacions per fer suggeriments i/o queixes del centre
2.5 Cronograma i accions
Inici de curs | Durant el curs | Final de curs |
Informació al claustre del pla de comunicació intern | Aplicació, seguiment i avaluació del pla de comunicació | Avaluació final del pla |
Creació, actualització i eliminació de les adreces de correu electrònic i dels grups | Informació a families i a l’alumnat sobre la manera en la que s’establirà la comunicació entre professorat, alumnat i families (autorització G Suite) | |
Creació, actualització i eliminació dels comptes de la intranet, moodle, i additio | ||
Actualització del grup de WhatsApp d’AnomCentre | ||
Revisió i actualització dels noms de les guixetes de la sala de professors | ||
Informar al claustre del protocol d’activitats extraescolar | ||
Informar al claustre del protocol de comunicació d’incidències |
2.6 Responsables / Recursos
Responsables
- L’equip directiu serà el màxim responsable del pla
- Les coordinadores TIC coordinaran el pla, i juntament amb el professor assignat, farà les funcions de Community Manager. A més a més, serà l’encarregat dels aspectes tècnics del pla, i en la mesura de lo possible, de la formació.
- La coordinadora d’activitats recollirà les programacions anuals d’activitats dels diferents departaments, i en farà un seguiment, ajudant als caps de departament a tramitar les sortides/activitats, i actualitzarà el calendari de centre.
- Caps de departament. Formaran part de la comissió de seguiment i d’avaluació del pla. Recolliran suggeriments i incidències sobre la seva aplicació.
- Professorat. Tot el professorat, col·laborarà amb el desenvolupament del pla de comunicació.
Recursos
Els recursos de que disposa el centre per la comunicació interna són els següents:
- Equipament TIC del centre
- Connexió a internet
- Allotjament gratuït de la web als servidors del Departament d’Educació
- Compte gratuït de G Suite de Google per centres educatius
- Domini corporatiu
- Comptes a les xarxes socials
- Plataformes i aplicacions per la gestió docent i acadèmica
3. Comunicació Externa
3.1 Objectius
Els objectius pel centre son els següents:
- Definir qui són els responsables de la comunicació externa
- Definir el contingut de la comunica externa
- Definir els canals de comunicació externa
- Definir el calendari de publicacións externa
- Definir el protocol de comunicació externa
3.2 Públic
El pla de comunicació externa està dirigit al membres que no formen part de la Comunitat Educativa: en general: empreses, entitats, institucions, associacions, administració, etc.
3.3 Canals
Al pla de comunicació distingirem entre: canals digitals i canals no digitals.
3.3.1 Canals digitals
Correu electrònic
Tot el professorat disposa d’un correu corporatiu per poder-se comunicar amb empreses, institucions, associacions, etc.
Lloc web
La web nomCentre.cat, s’utilitza per projectar tota la informació del centre, per tal de promocionar l’Institut i fer difusió dels documents interns i de les activitats que s’hi realitzen.
Xarxes Socials
El centre té perfils socials a les següents plataformes: Facebook, Twitter i Instagram que s’utilitzen per fer difusió de les activitats relacionades amb el centre.
Webs externes
El centre utilitza tot un seguit de plataformes externes per la gestió acadèmica, la gestió TIC, la plataforma d’eTwinning, la gestió de la Formació en el Centre de Treball (FCT) dels alumnes de cicles (qBID), etc.
3.3.2 Canals no digitals
Els canals de comunicació no digitals que s’utilitzen al centre són el correu ordinari i les trucades telefòniques.
3.4 Continguts
El pla de comunicació externa inclou la relació amb les families, empreses, entitats, associacions, etc.
El contingut que s’ha de donar a conèixer és el següent:
- Documentació oficial
- Documentació de centre
- Oferta educativa
- Informacions per les families: notes, noticies , calendari, actualitat, etc.
- Informacions de les activitats i projectes de centre
- Revista de centre
- Formularis
3.5 Cronograma i Accions
Inici de curs | Durant el curs | Final de curs |
Informació al Claustre sobre el pla de comunicació extern | Aplicació, seguiment i avaluació del pla de comunicació | Avaluació final del pla |
Elecció i constitució de l’equip responsable del seu desenvolupament | Informació a les empreses del funcionament de la plataforma qBID | |
Formació a l’equip responsable del seu desenvolupament | ||
Creació, revisió i posada en marxa dels comptes, perfils a utilitzar i actuacions previstes | ||
Creació, revisió dels comptes d’eTwinning |
3.6 Responsables / Recursos
- L’equip directiu serà el màxim responsable del pla
- Les coordinadores TIC coordinaran el pla, i juntament amb el professor assignat, farà les funcions de Community Manager. A més a més, serà l’encarregat dels aspectes tècnics del pla, i en la mesura de lo possible, de la formació.
- Caps de departament. Formaran part de la comissió de seguiment i d’avaluació del pla. Recolliran suggeriments i incidències sobre la seva aplicació.
- Professorat. Tot el professorat, col·laborarà amb el desenvolupament del pla de comunicació.
- Coordinador FCT. El professorat encarregat de les pràctiques dels alumnes de cicles serà el que informarà a l’empresa del funcionament de la plataforma.
- Coordinador eTwinning. El professorat responsable de l’eTwinning, juntament amb el professorat implicat, s’encarregarà d’accedir a la plataforma i actualitzar els projectes.
Deixa un comentari