El meu Symbaloo

symbaloo

Fonts informació

MFinal_REFLEXIÓ

Aquesta entrada reflexiona sobre la integració de recursos digitals en una situació d’aprenentatge contextualitzada a Batxillerat. A partir de metodologies inclusives i eines com Mentimeter, Edpuzzle, Canva i CoRubrics, es planteja una experiència transformadora que enforteix la competència digital docent i fomenta l’aprenentatge significatiu.

CDD-B1, Formació 24-25

M6A1_ACTIVITAT DIDÀCTICA

Aquesta activitat, integrada dins la SA “Creant una Eneida local”, promou el desenvolupament de les competències digitals de l’alumnat mitjançant la creació col·laborativa d’un còmic digital. Es treballen especialment la gestió crítica de la informació i la producció multimodal amb eines digitals, dins d’un context educatiu significatiu.

Formació 24-25

M5A12_Portafoli com a instrument d’avaluació

Proposta d’implementació del portafoli digital com a instrument d’avaluació formativa i formadora en una situació d’aprenentatge de Llatí I. S’hi detalla l’estratègia d’avaluació, els recursos digitals emprats i les mesures de protecció de dades.

Formació 24-25

M3A1_Modificació d’una activitat

Aquest article exposa la modificació inclusiva d’una activitat educativa de l’Eneida, adaptada mitjançant Edpuzzle per atendre la diversitat cognitiva, auditiva, visual i lingüística dels alumnes, promovent-ne així l’empoderament, la participació activa i l’autonomia en el procés d’aprenentatge del Batxillerat.

Formació 24-25, General

M2A12_ANÀLISI I INTEGRACIÓ DE RECURSOS DIGITALS A LA SA

Es presenta l’anàlisi i revisió crítica d’una SA centrada en la creació d’un relat fundacional local. Així mateix, s’hi integren propostes de millora basades en la incorporació d’eines digitals complementàries, que afavoreixen la col·laboració, la personalització i la reflexió metacognitiva, tot garantint la seguretat i la protecció de dades de l’alumnat.

Formació 24-25

M1A2_EMPODERAMENT DE L’ALUMNAT

Aquest article reflexiona sobre el seminari de la Xarxa de Competència Digital Docent, centrat en l’empoderament de l’alumnat. El seminari ha aportat coneixements sobre el compromís actiu de l’alumnat, la selecció d’eines digitals adequades i la importància de la inclusió i l’accessibilitat digital. A més, s’ha aprofundit en el paper del docent com a “arquitecte de l’aprenentatge” i en estratègies per fomentar l’autonomia i la participació de l’alumnat. Finalment, es destaca la importància de la formació contínua en competència digital per garantir una educació digital inclusiva i efectiva.

Formació 24-25

M1A1_POLÍTIQUES DE COMUNICACIÓ

Polítiques comunicatives del centre L’Estratègia Digital de Centre (EDC) constitueix un document clau per a la integració de les tecnologies digitals en l’entorn educatiu, assegurant una comunicació fluida…

Formació 24-25

M0A1_COMPETÈNCIA DIGITAL

Resultats del procés d’autoavaluació de la competència digital docent, realitzat mitjançant Selfie For Teachers.

Formació 24-25

M6_A1_CREACIÓ DE CONTINGUTS DIGITALS

Aquesta proposta metodològica introdueix la creació d’un mapa mental digital com a activitat prèvia a l’elaboració d’un lapbook dins d’una SA sobre l’Alta Edat Mitjana. Mitjançant l’ús de l’eina digital Coggle, l’alumnat de 2n d’ESO organitza i estructura la informació històrica de manera visual i col·laborativa. L’activitat fomenta el pensament crític, la capacitat de síntesi i la interacció digital, contribuint al desenvolupament de la competència de Creació de continguts digitals dins de l’àmbit de la competència digital.

CDD-A2, General

M5_A1_REPTES COMUNICATIUS I ACCESIBILITAT DIGITAL

Aquest article examina els principals reptes comunicatius i d’accessibilitat digital a què s’enfronten les famílies vulnerables en cinc situacions clau del context educatiu. A través d’una taula analítica, es descriuen obstacles com les barreres idiomàtiques, el disseny no accessible de les eines digitals, i la manca d’accés tecnològic. Les reflexions proposades apunten a solucions com el disseny universal, la promoció de la inclusió digital i l’adopció de llenguatges inclusius. Aquest treball busca conscienciar sobre la importància de l’accessibilitat digital en l’educació, fomentant la igualtat d’oportunitats per a totes les famílies.

CDD-A2