Pàgina 2 de 3
A l’era digital, les tecnologies poden jugar un paper fonamental en la retroacció educativa, permetent un seguiment personalitzat i continu del rendiment dels alumnes, així com una millor comunicació amb les famílies. Per això, he seleccionat quatre eines digitals que faciliten aquest procés: Google Classroom, Mote, Edmodo i Moodle.
A través d’aquestes tecnologies, la retroacció educativa es torna més dinàmica, personalitzada i col·laborativa, tant per als alumnes com per a les famílies, millorant l’eficàcia del procés d’ensenyament i aprenentatge.
En aquest article es presenta una unitat didàctica centrada en l’estudi de les ciutats i la seva morfologia urbana, amb un focus específic en l’anàlisi de Lloret de Mar. Es detallen diverses activitats dissenyades per a l’alumnat, com la creació d’una llibreta d’aprenentatge digital, un test sobre un documental local, la realització d’un eix cronològic i el disseny d’un còmic basat en un relat històric local. Totes les tasques utilitzen eines digitals per fomentar la creativitat, el treball col·laboratiu i l’anàlisi crítica de la ciutat i el seu desenvolupament.
Es presenten dues activitats que incorporen l’ús d’eines digitals per potenciar el treball autònom, la recerca històrica i l’expressió artística, afavorint un aprenentatge dinàmic i col·laboratiu.
En el context actual de transformació digital de l’educació, és essencial que els docents reflexionin sobre la seva pràctica educativa i busquin constantment millores que els permetin adaptar-se a les noves necessitats dels alumnes. Aquest article presenta una anàlisi dels aspectes tècnics i metodològics de la meva pràctica docent digital, destacant dos punts forts i quatre àrees de millora que considero fonamentals per optimitzar l’aprenentatge dels meus alumnes. A través d’aquesta reflexió, s’exploren les oportunitats d’integrar eines digitals innovadores, incloent-hi la intel·ligència artificial i la creació de continguts audiovisuals, amb l’objectiu de crear un entorn d’aprenentatge més inclusiu i dinàmic.

Si volem evitar la dependència del dispositiu, eduquem en la independència de l’aparell amb criteris, des de la pràctica a peu d’aula.
MÒDUL 1 Què en sabem d’allò que s’anuncia com a objectius a aconseguir en aquest curs? Què esperem del curs? Què coneixem dels conceptes claus com Entorn Personal…

Mirem l’escola més enllà d’una arquitectura dins d’un determinat paisatge. És un ens viu, porós i com a tal, està en continu intercanvi amb el seu entorn. En…

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam euismod scelerisque erat, quis maximus diam porta quis. Fusce fermentum in ipsum sed ultrices. Sed a tincidunt quam. Nulla…

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam euismod scelerisque erat, quis maximus diam porta quis. Fusce fermentum in ipsum sed ultrices. Sed a tincidunt quam. Nulla…