Pàgina 3 de 5

Què és innovar en educació al segle XXI

Aquest text és una mirada conjunta sobre la innovació des del que s’anomena les 3 P (Professionals, Practitioners, Policcymakers), abordant-ne els seus aspectes més centrals. Quin paper ha de jugar…

Lectures

Pautes de protecció de dades per als centres educatius

L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades publica les Pautes de protecció de dades per als centres educatius, que ha elaborat amb l’objectiu de donar el suport necessari a…

Lectures

Guia de visualització de dades

Disponible a l’adreça:  http://atenciociutadana.gencat.cat/web/.content/manuals/guia-visualitzacio-dades.pdf

Lectures

L’imperi de les dades, de Xavier Duran

Vivim en un món de dades –n’hi ha bilions– que, moltes vegades, generem sense ser-ne conscients. Que es generen tantes dades pot ser útil, però també pot ser…

Lectures

Pla TAC: una foto del centre

El Pla TAC serveix per a fer un valoració de l’estat en que es troben les TAC en un centre educatiu, definir uns objectius a assolir, i establir…

General, Pensaments i opinions, Seleccions temàtiques, Transformació digital i educativa

Recursos per a Chromebooks

Poc a poc els Chromebook s’estan obrint camí en el món educatiu. A banda del propi sistema operatiu, amb les potencialitats que incorpora, cal disposar d’un seguit d’aplicacions…

Fonts informació

Gamificació i Aprenentatge Basat en Jocs – Punts de vista i experiències

El concepte de gamificar l’aprenentatge, la introducció de trets típics dels jocs en els processos d’ensenyament, és molt ampli. Primer de tot, només cal que ens fixem amb…

Pensaments i opinions

Ebrebot

Recollim en aquest espai el disseny d’un robot open source (DIY) realitzat a Terres de l’Ebre i que porta el nom d’Ebrebot. El disseny l’ha realitzat íntegrament en…

Robòtica per a tots, Seleccions temàtiques

Disseny Universal de l’Aprenentatge

Recull de recursos i espais de referència pel que fa al DUI: a XTEC; al Seminari d’inclusió digital; al Sites ¨Aprendre i ensenyar en entorns digitals¨; materials específics…

General

Model de MOOC a XTEC

El Departament d’Ensenyament, des de fa uns pocs anys, ha començat a realitzar formacions telemàtiques amb el format de cursos massius tipus MOOC. Tot seguit, en aquest mapa…

General

Proposta d’activitat DUA

Veure el vídeo complet: https://www.youtube.com/watch?v=_HbnrrTgJ3w Proposta d’activitat DUA: Justificació de la proposta d’activitat DUA:

Experiències formatives

Tret de sortida al meu dossier

Unes breus reflexions inicials en el moment de començar el meu dossier personal d’aprenentatge corporatiu. Aquest dossier d’aprenentatge és una eina facilitada per XTEC a tots els docents….

Experiències formatives, Formació

Tinkercad

Tinkercad és una eina de disseny 3D en línia pensada per a ser utilitzada en entorns educatius: https://www.tinkercad.com/

Aplicacions

Gamificació i Aprenentatge Basat en Jocs – Punts de vista i experiències

El concepte de gamificar l’aprenentatge, la introducció de trets típics dels jocs en els processos d’ensenyament, és molt ampli. Primer de tot, només cal que ens fixem amb…

CDDA

Pla TAC: d’on venim i on anem

Era la primavera de 2010 quan es va publicar el document “El Pla TAC de centre”, per part del Departament d’Ensenyament . Molt temps ha passat des de…

General, Pensaments i opinions, Seleccions temàtiques, Transformació digital i educativa

Grup de Treball de Física

Durant el curs 2018-2019 participo del nou grup de treball Equip de didàctica de ciències STEM, de l’ICE de la URV.

Intercanvi

Projecte ¨Escacs a l’escola rural¨

El projecte “Escacs a l’escola rural” té com a objectiu introduir els escacs, en horari lectiu, a les Zones Escolars Rurals (ZER) i a les escoles rurals amb…

Experiències formatives, Pensament computacional, Pensaments i opinions

Transformació educativa

El concepte de transformació educativa s’està fent escoltar amb força dins el món de l’educació. I paral·lelament, també es parla, a la societat en general, del concepte de…

Seleccions temàtiques, Transformació digital i educativa

Protecció de dades als centres educatius

Des del 25 de maig de 2018 és obligatori el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), aprovat pel Parlament Europeu i el Consell, per tal d’unificar…

Lectures, Pensaments i opinions, Seleccions temàtiques, Transformació digital i educativa

Les calculadores a les proves PAU

Un dels aspectes a tenir molt presents a l’hora d’encarar les proves de les PAU (selectivitat), en l’àmbit científic o tecnològic, són els models de calculadora que estan…

Pensaments i opinions, Seleccions temàtiques, STEM

Inici del nou portafoli professional

Molt abans que apareguessin les xarxes socials, vaig encetar la meva presència a la xarxa amb un bloc, Tres és companyia, on hi vaig anar afegint articles dels…

E.P. d'Aprenentatge, Experiències formatives, General, Pensaments i opinions